Amateur Cinema: The Rise of North American Moviemaking, 1923-1960

Jazyk: 
english
Vazba: 
Měkká vazba
Počet stran: 
376
From the very beginning of cinema, there have been amateur filmmakers at work. It wasn't until Kodak introduced 16mm film in 1923, however, that amateur moviemaking became a widespread reality, and by ...Celý popis
1 083,00 Kč

Podrobné informace

Více informací
ISBN9780520279865
AutorTepperman Charles
VydavatelUniv Of California Pr
Jazykenglish
VazbaPaperback
Rok vydání2014
Počet stran376

Popis knihy

From the very beginning of cinema, there have been amateur filmmakers at work. It wasn't until Kodak introduced 16mm film in 1923, however, that amateur moviemaking became a widespread reality, and by the 1950s, over a million Americans had amateur movie cameras. In Amateur Cinema, Charles Tepperman explores the meaning of the "amateur" in film history and modern visual culture.

In the middle decades of the twentieth century--the period that saw Hollywood's rise to dominance in the global film industry--a movement of amateur filmmakers created an alternative world of small-scale movie production and circulation. Organized amateur moviemaking was a significant phenomenon that gave rise to dozens of clubs and thousands of participants producing experimental, nonfiction, or short-subject narratives. Rooted in an examination of surviving films, this book traces the contexts of "advanced" amateur cinema and articulates the broad aesthetic and stylistic tendencies of amateur films.

Proč nakupovat na Enbooku?

  1. velký výběr

    Velký výběr

    Nabízíme miliony knih v angličtině. Od beletrie až po ty nejodborněji odborné.

  2. poštovné zdarma

    Poštovné zdarma

    Poštovné už od 54 Kč a při objednávce nad 1499 Kč doprava na pobočku Zásilkovny zdarma.

  3. skvělé ceny

    Skvělé ceny

    Ceny knih se snažíme držet při zemi a vždy pod cenou doporučovanou vydavatelem, aby si je mohl koupit opravdu každý.

  4. online podpora

    Online podpora

    Můžete využít online chatu, emailu nebo nám zatelefonovat.

  5. osobní přístup

    Osobní přístup

    Nejdůležitější je pro nás Vaše spokojenost. Prodáváme knihy, protože je milujeme. Nejsme žádní nadnárodní giganti, ale poctivá česká firma.